Corné van Willigen winnaar Jonge Ondernemersprijs van het Noorden
Corné van Willigen van Hi-Fi Corner BV uit Groningen is de winnaar van de veertiende editie van de Jonge Ondernemersprijs (JOP). De finale vond plaats tijdens de Week van de Ondernemer in MartiniPlaza. Volgens de jury van de JOP weet Van Willigen als een moderne Pietje Bel de ‘online battle’ met grote marktspelers succesvol aan te gaan en is de Hi-Fi Corner, een onafhankelijke audio- en videospecialist, een futureproof voorbeeld van de transitie van retail naar E-tail.
De jury is vooral onder de indruk van zijn real time business model en focus op de monitoring van de wensen en tevredenheid van zijn klanten. De klant staat bij Van Willigen echt aan het stuur of wordt door zijn slimme social media strategie in die positie gebracht. Van Willigen was blij en verrast. “Deze prijs is een beloning voor alles wat we hebben gedaan, ook voor mijn familie. Ik vind het fantastisch.” Van Willigen ontvangt een mediacheque van €10.000,-, een ondernemerscoach, een financiële scan en erkenning als ondernemerstalent.
Juryrapport
Van Willigen nam het in de finale op tegen Grytsje de Jong van Morris Solutions en Jelmer Spijksma van Or-Quest. Morris Solutions is een jong bedrijf met zowel nationale als internationale ervaring in de wereld van de plaatbewerkingsmachines. Het bedrijf kan in de ogen van de jury uitgroeien tot een toekomstbestendige nichespeler van betekenis. De veelbelovende belangstelling van grote producenten van kantbanken zet de deur open voor een groeiende orderportefeuille op de internationale markt.
Or-Quest richt zich op het verbinden van talent op HBO- of WO-niveau met bedrijven in de bouw, infra en techniek. Spijksma werd geroemd door de creatieve manier waarop hij nieuwe technische en media-toepassingen weet in te zetten in het werving en selectieproces met tevreden klanten en professionals als gevolg. Onder meer met speeddating en netwerk- en kennissessies voor klanten en professionals. Or-Quest ademt in alles vernieuwing, waarmee Jelmer in de ogen van de jury zonder meer in staat zal zijn het marktaandeel van Or-Quest verder uit te bouwen.
Finalisten
De jury heeft deze finalisten uit twaalf uiteenlopende pitches in de voorrondes in Leeuwarden, Emmen en Assen gekozen. Daarna volgden bezoeken aan de bedrijven van de drie finalekandidaten en werden ze onderworpen aan een financiële scan. Na de bedrijfsbezoeken zijn alle aspecten van het ondernemerschap van de drie finalekandidaten gewogen in een juryberaad. De jury kwam via een unaniem oordeel tot de winnaar.